010 820 8200

info@valaisingronlund.fi

VEKKOKAUPAN SOPIMUSEHDOT

1. Tilaaminen ja sopimuksen tekeminen 

1.1. Tilaaminen tapahtuu valaisingronlund.fi verkkokaupasta, puhelimella tai sähköpostilla. 

1.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta  ja toimitustavasta. 

1.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus‐ ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus‐ ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet hinnat ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

1.4. Valaisin Grönlund on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Valaisin Grönlund on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

2. Hinnat 

2.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu  valaisingronlund.fi verkkokauppa‐sivustoilla. 

2.2. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Kuljetusmaksu määritellään verkkokaupan kassalla  tuotteiden kokonaismäärän ja toimitustavan perusteella. 

2.3. Valaisin Grönlundin varastoon tilatut verkkokauppaostojen toimituskulut ovat  veloituksettomia. 

2.4. Tuotteiden hinnat voivat muuttua tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden  hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti. 

3. Toimitus 

3.1. Valaisin Grönlund on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen  toimitusaikojen puitteissa. Valaisin Grönlund ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Valaisin  Grönlund ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten logistisista tai tehtaan  tuotannollisista ongelmista tai komponenttipulasta. 

3.2. Valaisin Grönlund on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.

3.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti Matkahuolto tai Posti.  Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen toimitusta yleensä yhteyttä asiakkaaseen. Lähetys toimitetaan asunnon ovelle saakka vain, mikäli tuotteelle on ostettu palvelu kuljetus asunnon ovelle.

3.4. Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä. 

3.5. Kuluttajakaupan mukaisesti Valaisin Grönlund on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu kuljetuksessa asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

3.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Valaisin Grönlund ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

3.7. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina.

3.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Valaisin Grönlundin asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse osoitteeseen shop@valaisingronlund.fi. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.

3.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Valaisin Grönlundin asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.

4. Henkilötiedot

4.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan Valaisin Grönlundin asiakasrekisteriä varten ja on tarkoitettu Valaisin Grönlundin asiakaspalvelukäyttöön ja lakisääseisten velvoitteidemme täyttämiseksi. Henkilötietojen käsittely ja käyttö on kuvattu kohdassa Tietosuojalauseke.

5. Palautusoikeus

5.1. Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai asiakkaan pyynnöstä muokatut tuotteet, joihin on esimerkiksi vaihdettu erilainen muuntaja, lisätty adapteri, lyhennetty/pidennetty/vaihdettu johto tai joku muu osa.

5.2. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.

5.3. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

5.4. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Valaisin Grönlundin asiakaspalveluun puhelimitse 010 820 8200 tai sähköpostitse osoitteeseen shop@valaisingronlund.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

6. Tuotteen vaihto ja palautus

Tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus, jonka aikana tuotteeseen voi tutustua. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

  • Tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseen.
  • Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita ovat esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai asiakkaan pyynnöstä muokatut tuotteet, joihin on esimerkiksi vaihdettu erilainen muuntaja, lisätty adapteri, lyhennetty/pidennetty/vaihdettu johto tai joku muu osa.
  • Palautamme tuotteiden hinnan sekä alkuperäisen toimituskulun vähennettynä palautuskululla. Mikäli tilaukselta palautetaan vain osa tuotteista, toimituskulua ei palauteta ja lähetyksestä veloitetaan palautuskulu.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Valaisin Grönlundille tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumisen välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja sen alkuperäisestä toimituskulusta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainituilla arvonalentumisella ja palautuskuluilla. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti. Tuote on myyntikelvoton, mikäli tuotteessa on esim. lyhennetty sähköjohto tai tehty muita muutoksia tuotteeseen.

Palautusohje

Täytä ja tulosta palautuslomake tai kirjoita tilausnumero, yhteystietosi sekä palautuksen syy paperille ja lisää se palautettavaan pakkaukseen.

Postipakettina tai Matkahuollon pakettina toimitetun tuotteen palauttaminen

Asiakaspalautuksena palautettavan paketin enimmäismitat ovat 300x120x60 cm ja max 35 kg. Palautuskulu vähennetään palautettujen tuotteiden yhteishinnasta. Myös Postilta noutamattomana palautuvista lähetyksistä vähennetään palautuskulu. Palautuskulun määrä on tuotteen kuljetuskustannuksen määrä.

1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.

2. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystiedot sekä tilausnumero.

3. Vie pakkaus Postiin ja ilmoita sopimusnumero 646672. Posti tulostaa pakkaukseen osoitekortin missä on myös oikea palautusosoite automaattisesti mukana. Vaihtoehtoisesti vie pakkaus Matkahuoltoon tai Matkahuolto Asiamiehelle (ei pakettiautomaattiin) ja ilmoita Matkahuollon palautusnumero 9544447. Matkahuolto tulostaa pakkaukseen osoitekortin missä on myös oikea palautusosoite automaattisesti mukana.

4. Tuotteiden palauduttua varastollemme, tarkistamme niiden kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta varastollemme.

5. Mikäli kotipakettina toimitettu tuote noudetaan asiakkaalta Postin toimesta, veloitamme palautuskulun, joka on samansuuruinen kuin tuotteen kotipaketin toimituskulu. Asiakkaan on tällöin oltava yhteydessä asiakaspalveluumme, joka tilaa tuotteelle noutokyydin Postilta.

Varastolle tehtävä palautus

Voit palauttaa tuotteet Valaisin Grönlundin varastolle Kaarinaan. Varasto on avoinna arkisin klo 8‐16.

1. Pakkaa tuote huolellisesti myyntikuntoisena alkuperäispakkaukseen.

2. Lisää pakkaukseen mukaan palautuksen syy ja yhteystiedot sekä tilausnumero.

3. Palauta tuote varastollemme ja kerro lyhyesti palautuksen syy. Tarkistamme tuotteen kunnon ja teemme hyvityksen. Hyvitys palautuksesta tehdään viipymättä, kuitenkin viimeistään 14 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta noutopisteelle tai varastollemme.

7. Takuu

7.1 Asiakkaan tulee säilyttää Valaisin Grönlundin lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

7.2 Valaisin Grönlund antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

7.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen.

8. Reklamaatiot

Reklamaatiot

  • Valaisin Grönlund vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena (pois lukien asiakkaan tilattua myymälämallin tai esimerkiksi messukäytössä tai tuotekuvauksissa olleen valaisimen, joka mainitaan erikseen). Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi osoitteeseen shop@valaisingronlund.fi, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.
  • Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Valaisin Grönlund vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen virheestä Valaisin Grönlundin asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Valaisin Grönlund neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.
  • Valaisin Grönlund ei vastaa:
    1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista
    2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa
    3) Ulkoisen iskun tai valaisimen kaatumisen aiheuttaneesta tuotteen tai sen osan (esimerkiksi lasin) särkymisestä
    4) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta
    5) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

9. Muut ehdot ja vastuut

9.1. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

0
Ostoskori
Ostoskori on tyhjäPalaa kauppaan